Gestionarea proceselor este un factor important în stabilirea priorităților pentru abordarea proiectelor. Acesta implică înțelegerea priorităților echipei de management și elaborarea de strategii și metode pentru a se asigura că aceste priorități sunt îndeplinite. De exemplu, trebuie să se ia în considerare îmbunătățirea fluxului de numerar, o mai bună alocare a resurselor și oportunitățile descoperite de managerul de proiect. O analiză amănunțită a sistemului de gestionare a proceselor poate ajuta la identificarea domeniilor de îmbunătățire pentru a asigura finalizarea cu succes a proiectelor.
Prioritizarea proiectelor în lucru în funcție de stadiul proiectului
Acest proces de gestionare este cunoscut sub numele de „prioritizare” și ajută la asigurarea faptului că timpul și resursele sunt cheltuite în cea mai mare măsură pentru proiectele cu cele mai mari șanse de succes. Acesta poate fi utilizat pentru a identifica clienții care sunt pregătiți să semneze o achiziție, astfel încât accentul poate fi mutat către acești clienți și către nevoile lor specifice. Analizând stadiul în care se află fiecare proiect, este posibil să se identifice elementele cheie ale proiectului și să se asigure că se acordă cea mai mare prioritate celor mai apropiate de finalizare. Acest lucru oferă o metodă eficientă de gestionare a proceselor care poate contribui la asigurarea finalizării proiectelor cât mai rapid posibil.
Prioritizarea proiectelor la care lucrezi, în funcție de valoare
Prioritizează clienții și proiectele cu valoarea cea mai mare. Începând de la stadiul în care un proiect are o soluție ce poate fi prezentată clientului (are un business case cu kpi aferenți) el va putea avea și o valoare exactă.
Metoda presupune sortarea proiectelor în ordinea valorii lor.
Prioritizarea proiectelor în funcție de un parametru legat de timp
Pentru prioritizarea proiectelor la care lucrezi în funcție de timp va trebui setat un parametru (de exemplu, data următoarei evaluări a stadiului proiectului). Astfel, proiectele vor fi prioritizate în funcție de ritmul pe care îl stabilește managerul de proiect.Metoda presupune setarea la nivelul fiecărui lead/deal a unui parametru numit data următoarei evaluări a stadiului proiectului și sortarea proiectelor în funcție de acest parametru.
