Managerul de procese îți organizează foarte clar acțiunile

Managerul de procese supraveghează modul în care se desfășoară munca într-o organizație, pentru a se asigura rezultate consistente, aliniate cu obiectivele și pentru ca firma să profite de toate oportunitățile de îmbunătățire și de creștere. Termenul „îmbunătățire” poate lua înțelesuri diferite în funcție de obiectivele organizației, de exemplu putem vorbi de reducerea costurilor, reducerea timpilor de execuție și reducerea ratelor de eroare, dar și de obținerea unui avantaj competitiv prin inovare.


Cum știi dacă prospecții ce te contactează devin clienți pentru firma ta?

Ca exemplu, orice firmă ce contactează prospecți are nevoie de un filtru ce se aplică în cadrul procesului de calificare, de evaluare a potențialului de business pentru fiecare client nou. În imaginea de mai jos sunt detaliați parametrii ce ar trebui luați în calcul în procesul de calificare a clienților.

Acest proces de calificare poate că nu dă rezultate, ți se pare că pierzi clienți, se ofertează mult dar fără rezultate în vânzări sau se ofertează produse și servicii ce sunt foarte des respinse de clienți. În acest caz ai nevoie de un manager de procese ce poate evalua cum se face calificarea clienților și ce se poate îmbunătăți.

parametrii procesului de calificare a clienților
Parametrii procesului de calificare a clienților
Dacă ai în firmă un proces asupra căruia dorești să ne consulți, ne poți contacta aici. Te putem ajuta să găsești o soluție de lucru cu toți oamenii implicați, care să-ți ofere control și rezultate sau măcar să-ți dea explicații legate de ce sau cine produce blocajele.

Ce face managerul tău de procese

Atunci când are de evaluat un proces de lucru din firma ta, managerul de procese are în vedere găsirea de răspunsuri la următoarele întrebări:

  1. Cine sunt actorii acestui proces?
  2. Ce actori pot fi considerați clienți în acest proces?
  3. Ce valoare oferă procesul clienților săi?
  4. Care sunt posibilele rezultate ale acestui proces?

Managerul de procese cunoaște și aplică metode, tehnici și instrumente pentru a identifica, descoperi, analiza, reproiecta, automatiza și monitoriza procesele de business din firma ta, pentru a le optimiza performanța.

Mai mult, managerul de procese poate avea temporar și rol de arbitru în cadrul proceselor complexe, în cadrul proceselor cu blocaje sau în cele ce necesită resurse ce trebuie eficientizate.

Managerul de proces poate avea și rol de arbitru în procesele cu blocaje sau cu complexitate mare

Fiecare proiect este unic dar procesul de lucru poate fi identic pentru toate

În munca sa managerul de procese pune mult accent pe utilizarea tehnologiei informației ca instrument de îmbunătățire a proceselor de afaceri și de a le face mai consistente și repetabile. Adică acolo unde poate standardiza sau automatiza procese, el va face aceste lucruri.

De exemplu, poate recomanda utilizarea unui soft gratuit sau plătit pentru a ține evidența clienților, proiectelor, evenimentelor, documentelor și comunicărilor cu clienții. Poate automatiza trimiterea de notificări persoanelor de decizie în vederea unei acțiuni viitoare.

Exemplu de proces complex, de durată, la care participă mai mulți membri

Cum te poate ajuta un manager de procese independent

Claritate: modelarea unui proces de business pentru un magazin online

Un manager de procese independent are avantajul de a nu privi părtinitor activitățile, evenimentele și deciziile luate. De aceea el îți va argumenta ce anume faci greșit și cum poți să îndrepți lucrurile ca să ajungi la rezultatul dorit.

Nu în ultimul rând, reputația profesională a unui manager de procese independent este direct influențată de succesul dovedit. Așadar el este mai motivat chiar și decât tine să reușească în lucrarea ta.

Dacă ai un proces de business asupra căruia dorești să ne consulți, ne poți contacta aici.


Vrei să discutăm împreună despre cum putem colabora? Completează și trimite formularul. Te vom contacta în cel mai scurt timp.