Administrarea unui magazin online InteriorPRO

Administrarea unui website de vânzări are o miză uriașă. Peste 85% dintre clienți încep shopping-ul pe internet. Interacțiunile online cu clienții sunt atât de importante încât acest instrument de vânzări numit website a trebuit regândit.

Un client scotocește pe internet până se lămurește asupra a ceea ce caută. Un website care vinde bine trebuie să grăbească acest proces. Astfel, el oferă clientului posibilități multiple de interacțiune, la cel mai înalt nivel de detaliu al informației și pentru orice configurație de produse sau servicii.

Mai ales pentru produsele valoroase, un client trebuie să înțeleagă perfect cum arată și cum se simte produsul pe care dă banii. Iar un site este bun dacă prezintă bine aceste detalii.

Una caldă și una rece pentru vânzările omnicanal

Comportamentul cumpărătorului din magazinul fizic s-a modificat radical. Acum cinci – zece ani un cumpărător vizita fizic trei, patru magazine înainte să se decidă. Pentru retailerii care dețin atât magazine fizice cât si website-uri avem două vești. Vestea bună: mai nou, datorită expunerii digitale, clientul este mult mai pregătit să cumpere și vizitează un singur magazin fizic, rareori două. Vestea proastă: dacă magazinul tău online arată rău, nici magazinul fizic nu o va duce prea bine.

Prima impresie chiar contează. S-a realizat un studiu pentru a identifica comportamentul cititorului atunci când caută ceva în pagina web. S-a constatat că din total, 30% din timp a fost alocat citirii titlului, 43% din timp a fost alocat citirii descrierii iar 21% a fost alocat citirii URL-ului. Este vorba de doar 5,7 secunde. În medie, atât a durat, de la început până cititorul a ales să facă o nouă căutare.

Provocările pentru administrarea unui magazin online

Pe măsură ce business-ul se mută în digital apar și provocările în menținerea unui avantaj competitiv. Dacă toți concurenții tăi sunt prezenți în digital, cum faci ca să ieși în față? La InteriorPRO credem că poți face o diferență prin aceste patru aspecte, listate mai jos. Privește-le ca pe niște provocări, pentru că asta și sunt.

  • Cum faci ca să înțelegi exact ce dorește clientul

  • Cum răspunde site-ul tău schimbărilor și tendințelor, modei sau factorilor sezonieri, dacă e cazul

  • Ești capabil de înțelegerea profundă a datelor pentru a le folosi în prezentarea produselor alternative, similare, complementare sau mai valoroase

  • Cum faci retenția clienților

expunere produse pe website - interiorPRO
Expunerea produselor pe site trebuie corelată cu vânzarea lor

Listele de categorii, de produse și de recomandări trebuie construite pe baza comportamentului clientului față de acestea. Cu cât mai multă vânzare produc acestea, cu atât mai multă expunere trebuie să primească. Există atât soluții manuale cât și automate prin care se poate realiza acest merchandising digital. Dacă reușești în acoperirea acestor patru probleme beneficiile imediate sunt:

  • poți face mai ușor retenția clienților, mai mulți clienți care se întorc la tine
  • ești mai eficient din punct de vedere operațional (nu doar din punct de vedere al inventarului ci și al forței umane necesare)
  • poți realiza vânzări cu valoare mai mare, deci cu profit mai bun
  • experiență de shopping mai bună, clienți mai fericiți

Vrei să afli mai multe secrete despre administrarea magazinului online?

Afli mai multe aici despre cum putem ajuta la administrarea și dezvoltarea magazinului tău online și cum îți putem face o echipă de vânzări performantă.

Contactează-ne prin acest formular, dacă dorești să discutăm despre o colaborare: