InteriorPRO - social media marketing

Altfel spus, facem SMM (SOCIAL-MEDIA-MARKETING) și promovare gratuită pe Facebook. Dacă nu ești pe Facebook îți construim noi o pagină, un profil. Scriem și postăm conținut original și adaptat la rigorile fiecărei platforme de Social Media. Căutăm peste tot persoane cu autoritate (influenceri) în domeniul tău de interes și repostăm ce au scris ei. Construim audiențe personalizate. Ne străduim să fim prezenți și activi în grupurile unde se vorbește despre ce te interesează pe tine.

Comentariul clientului și răspunsul consultantului într-o pagină de Facebook:
CLIENT: Mă uit la această canapea și nu pare deloc confortabilă, în felul în care arată…
CONSULTANT: … sunt cu totul de acord că unele modele moderne de canapea arată bine dar nu sunt confortabile. Dar atunci când alegem ceva pentru că arată foarte bine la noi în living … confortul nu mai contează atât de mult. Canapeaua de care vorbiți este mai confortabilă pentru persoane de înălțime mică sau medie. Pernele au densitate medie, te poți relaxa pe ele tocmai pentru că spătarul nu este foarte adânc. Și chiar dacă brațul canapelei are un design modern te poți sprijini pe el foarte comod. Dacă aș cunoaște preferințele dumneavoastră legate de confort, e imposibil ca eu să nu vă pot recomanda un model care să vă placă din toate punctele de vedere.

Promovarea pe Facebook este un marketing din gură-în-gură

Social media este modul prin care clienții pot interacționa direct cu proprietarii business-urilor care au magazine fizice (sau cu mandatarii acestora pe social media). Să presupunem că un client are o experiență extraordinară la magazinul tău. Este entuziasmat de o nouă achiziție. Atunci este foarte probabil să promoveze magazinul prin intermediul unei postări pe Facebook, să trimită un tweet către adepții săi, să-l promoveze pe Instagram. Din păcate, clientul poate purta aceeași discuție cu prietenii online și atunci când are o experiență slabă sau primește produse de slabă calitate.

Deci, social media arată o perspectivă reală asupra afacerii tale, cu bune și cu rele: produsele, serviciile și experiența generală de a lucra cu tine. Oamenii fac afaceri cu alți oameni pe care îi cunosc, pe care îi plac și în care au încredere. Social media face infinit mai ușor pentru clienți să descifreze pe cine știu, ce le place și în cine au încredere. Și aici mă refer la proprietarii de business.

Pe social media ce vrea clientul e una și ce vrea omul de afaceri este alta

Nu ar trebui să fie așa dar este. Verifică, intră pe o pagină de furnizor și vei vedea doar mesaje de tipul cumpără acest produs acum. Intră pe comentariile clienților și afli că fiecare dintre ei dorește informații despre alt produs decât ce li se propune.

Clienții nu vor publicitate pe rețelele sociale. Vor să socializeze, ca și cum ar fi cu prietenii și cunoștințele lor. Pentru ei, social media este în primul rând o platformă de comunicare, de schimb de informații.

Un proprietar de afacere dorește să obțină o vânzare imediată. Dar clienții sunt în căutare de persoane cu care pot socializa pentru a afla despre produsele pe care le vând și pentru a interacționa cu aceste persoane.

Înainte să vorbești, ascultă

Nicăieri nu ai șansa de a asculta mai bine ceea ce spun clienții tăi despre tine. Recunoaște: comercianții și producătorii au o reținere când au ocazia să contacteze direct consumatorul final. Marketingul pe rețelele sociale îți oferă posibilitatea de a asculta și de a implica utilizatorul final înainte să te apuci să faci investiții ce se pot transforma în greșeli scumpe. Oricine poate greși, oricât de bun sau de mare este. Orice segment al afacerii tale poate conține greșeli în politica de produs, în serviciul prestat, în modalitățile de livrare alese etc. Dar dacă ești deschis și te implici pozitiv în social media, clienții îți vor spune ce vor și ce gândesc.

Cu siguranță nu îți va pica bine ce spun unii. Dar o companie trebuie să știe ce își doresc cu adevărat clienții săi și ce părere au ei despre produse. Dacă vrei o motivație suplimentară ca să asculți, calculează cât ai pierdut prin reduceri suplimentare acordate sau prin investiții în stocuri și în echipamente nerentabile.

Tu crezi că deții controlul asupra produsului tău? Poate îți este greu să recunoști, dar clientul este cel care deține controlul și decide dacă un produs este viu sau nu. Suntem și noi clienți. Înainte de a merge la cumpărături căutăm informații pe internet. Și, în funcție de ce citim în recenzii, alegem sau tăiem din lista noastră un produs. Noi, clienții, decidem.

Promovare gratuită pe Facebook, nu publicitate

Presupunând că ai un business în amenajări interioare, producție sau comerț, ce buget ai alocat pentru publicitate? Între 5 și10% din vânzări? Ce faci acum cu acești bani? Probabil promovezi un produs și speri că potențialii clienți vor răspunde și vor cumpăra fix acel produs.

Pe rețelele sociale nu faci asta. Poți doar propune subiecte. Și apoi poți permite potențialilor clienți să opteze pentru subiectele pe care ei doresc să le aibă despre produsul sau serviciul tău. Îi inviți să ia parte la discuție dar ei au posibilitatea de a opta. Și asta este bine pentru că este mult mai productivă interacțiunea unui client care a ales el să răspundă la mesajul tău.

Pe social media nu faci publicitate. Poți să asculți, să te angajezi în discuție și să răspunzi. Poți să intri într-o conversație cu clienții tăi și să îți admiți greșelile. Poți să construiești încredere, să fii natural. Asta înseamnă promovare gratuită pe Facebook.

De ce merită să-ți ajustezi modul de a face publicitate? Deoarece un client care se simte important, ascultat, căruia îi răspunzi devine un avocat al produsului și brandului tău. Va spune tuturor din cercul lui de cunoștințe, rude și prieteni despre produsul tău. Acesta este obiectivul și odată stabilită această strategie pentru social media, ai promovare gratuită pe Facebook. Cu niște excepții, un website bun și personalul de calitate care trebuie să fie prezent și să răspundă clientului imediat, cel mult în 24 de ore.

Pe social media nu faci hard sell, este soft sell

Cum știi că funcționează social media? Când spuneam că ai nevoie de un website bun mă refeream în primul rând la sistemele de achiziție și de urmărire a comportamentului clienților. Poți vedea, cu ajutorul analizelor, de unde vine traficul. Dacă, de exemplu, postezi un link către o pagină de pe site într-un grup pe Facebook, poți vedea câte persoane au ajuns pe site-ul tău dând clic pe acel link.

Știi câți au ajuns pe site dar cum știi pe câți îi faci să cumpere? Iată răspunsul. Clienții tăi vor asculta mai mult ce le spun prietenii lor decât un mesaj publicitar pe Facebook. Prietenii lor conduc traficul către site-ul tău. Ca să cucerești acest trafic ai nevoie de consultanți de vânzări care să știe cum să construiască o relație cu clienții. Dacă nu ai acești consultanți, intră în parteneriat cu cei care au.

92% dintre clienți au mai multă încredere în sugestiile venite de la prieteni și membri de familie decât în publicitate
88% dintre clienți au la fel de multă încredere în review-urile online făcute de necunoscuți pe cât au în recomandările contactelor personale
(Sursa: Nielsen Report 2019)

Vezi și alte metode și tactici de promovare, adaptate special pentru categoria produselor pentru amenajări interioare, magazinelor și producătorilor de mobilă și decorațiuni:

Marketing prin conținut | Publicitate plătită | Optimizare site | Optimizare conversie | Email marketing

Afacerea ta are nevoie de o prezență mai bună pe social media? Vrei să discutăm împreună despre cum putem colabora? Completează și trimite formularul.