InteriorPRO - campanii pay per click

Toată lumea spune că publicitatea plătită pe Google Ads te ajută să răzbești în fața concurenței. Cu toate acestea, fără campanii plătite bine realizate, riști să pierzi și bani nu numai vizibilitate.

Cele mai întâlnite greșeli în publicitatea digitală a magazinelor de mobilier și decorațiuni, materiale de construcții și amenajări interioare

Numărul 1. Campaniile automate sau fără un control strict. Campaniile de publicitate plătită permit analiza la nivel de detaliu a rezultatelor. Fie că privești la nivel demografic, la nivelul locației geografice sau la nivelul orei de difuzare, poți analiza și ajusta în consecință. Poți schimba audiențele cu unele testate care au dat rezultate mai bune. Poți schimba sau adapta mesajele anunțurilor. Nu este deloc o idee bună să lași total controlul pe mâna unei Inteligențe Artificiale.

Numărul 2. Necorelarea investiției în campaniile PPC cu nivelul vânzărilor fiecărui produs sau categorie. Să pui la bătaie toți banii de publicitate fără să controlezi cât cheltuiești pe fiecare produs important sau categorie nu este o idee bună. Pentru că nu dorești să cheltuiești mai mult pentru publicitatea unui scaun decât ai cheltui pentru o canapea care ar trebui să aducă teoretic de 10 ori mai mulți bani. Unii lasă la nivel automat alegerea unor cuvinte cheie foarte diferite între ele, fără să verifice măcar contextul în care apar în anunț.

Numărul 3. Site-ul tău nu este atractiv pentru că nu investești în el. Poți cheltui foarte mult pentru campaniile plătite pe Google și Facebook, dar dacă aduci clienții pe un site cu informație neactualizată sau incompletă nu poate fi bine. Chiar dacă nu cheltui mulți bani pe publicitate, un website este locul unde începe căutarea produselor pentru 80-90% dintre cumpărătorii de azi.

Cum culegi fructele la care nu ajungi?

Fructe cresc pe toate ramurile copacului, nu doar pe crengile la care ajungi cu mâna. La cele mai multe nu ajungi simplu. Publicitatea plătită pe Google Ads sau Facebook poate genera vânzări către prospecții direct interesați de produsul tău, acestea fiind fructele la care ajungi ușor. Publicitatea se poate face și altfel, într-un mod mai elaborat, pe care nu toată lumea îl folosește.

Pe un client care nu-ți cunoaște produsul nu-l convingi așa repede. Pe cei ce nu te cunosc deloc este și mai greu să-i îndupleci să te aleagă. Cum facem să ne cunoaștem mai bine? Simplu, apelăm tot la publicitatea plătită pe Google Ads sau Facebook Ads, dar într-un mod diferit.

Utilizăm formularele ca magneți pentru atragerea de clienți

Știai că Google sau Facebook au instrumente speciale pentru culegerea de date direct din căutările clienților? Una dintre căile prin care stângi legal adrese de e-mail este prin utilizarea formularelor specifice, integrate în extensiile anunțurilor de pe Google. Au fost prezentate de Google în 2019 și au rolul de a culege e-mailuri de la clienți, de exemplu, direct din pagina în care ei caută produsele. Clientul nu trebuie să intre pe site ca să-ți trimită datele, ceea ce pentru utilizatorul de telefon mobil este super confortabil.

Ce faci cu e-mailurile? Faci campanii de marketing prin e-mail prin care apropii clientul de brandul și produsul tău.

Ducem clienții direct la informația pe care o caută

O situație des întâlnită este aceea în care anunțul Google sau Facebook duce clientul pe pagina principală a site-ului tău. Acolo unde tu scoți în vitrină toate produsele și serviciile și spui tot ce poți să faci pentru el. Nu este tocmai în regulă, nu doar pentru că site-ul tău poate arăta rău (una din cauzele pentru care campaniile PPC nu sunt profitabile este aceea a calității slabe a site-ului tău web).

O căutare pe Google după mobilă dormitor în care apare și anunțul tău duce clientul pe pagina generală. Este foarte posibil ca mobila pentru dormitor să nu fie în prim-planul paginii tale. Clientul nu are răbdare să caute mai mult, pleacă.

Noi nu procedăm așa. Dacă avem de la tine o listă cu produsele pe care vrei să le promovezi, atunci construim de la zero pagini dedicate pentru fiecare. Anunțurile pe Google despre tine și produsul tău conduc fiecare pe paginile dedicate câte unui produs. De aceea este mult mai probabil să câștigăm mai mulți clienți.

Întotdeauna ascultăm ce spune clientul

Tot ceea ce este important ca să-ți îmbunătățești oferta afli direct de la client. Nicio campanie PPC, oricât de bine este făcută și finanțată nu poate compensa dacă produsul sau serviciul tău nu este bine poziționat prin preț, disponibilitate, modalitate de livrare, calitate sau confort în utilizare. Întotdeauna îți spunem cum vede clientul produsul sau serviciul și ce dorește să schimbi la el.

Așadar prin campaniile PPC nu îți aducem doar un client ci și idei despre cum poți să-i vinzi mai mult sau mai profitabil.

Vezi și alte metode și tactici de promovare, adaptate special pentru categoria produselor pentru amenajări interioare, magazinelor și producătorilor de mobilă și decorațiuni:

Marketing prin conținut | Social media | Optimizare site | Optimizare conversie | Email marketing

Vrei să discutăm împreună despre cum putem colabora? Completează și trimite formularul.