Interiorpro-optimizarea-traficului-pe-site

Optimizarea traficului pe site, SEO (SEARCH-ENGINE-OPTIMIZATION), cum spune lumea, crește traficul. Iată cum procedăm. Mai întâi vrem să cunoaștem obiectivele tale, ce vrei să vinzi și care este audiența către care te adresezi pe site. După ce ne spui ce este important despre produsul tău, cuvintele cheie după care vrei să te caute lumea, după ce vedem ce face concurența, ne apucăm de treabă. Mai întâi facem SEO la paginile din site-ul tău. Optimizăm titlurile, descrierile, imaginile. Ne uităm cum putem îmbunătăți viteza de încărcare și experiența clientului pe site. Ne uităm să construim legături ierahice corecte între paginile tale, ca să le evidențiem pe cele mai importante.

Apoi facem pentru tine SEO prin website-urile altora (unii din ei s-ar putea să ceară bani pentru asta). Ne folosim de conținutul de calitate de care pomeneam mai devreme ca să convingem celelalte site-uri interesate de business-ul tău. Vrem să te considere o sursă importantă, de încredere și să trimită vizitatori de calitate pe site-ul tău.

Poate nu ai nevoie de optimizarea traficului pe site

Cu siguranță nu ai nevoie de SEO dacă ești într-una din situațiile:

  • site-ul tău o duce foarte bine, ești în prim planul căutărilor organice (excludem anunțurile plătite)
  • ești în mare criză și ai nevoie disperată să faci bani repede (rezultatele SEO se pot lăsa așteptate)
  • nu te interesează să apari în căutările tuturor oamenilor, site-ul tău este unul cu circuit închis

Lista cu cele mai importante cuvinte cheie: de ce este importantă

Optimizarea traficului pe site se face pentru o listă de cuvinte cheie. Cuvintele cheie sunt corespondentele cuvintelor prin care clienții caută ceea ce tu vrei să vinzi, produse sau servicii. În funcție de cât timp sau câți bani ai, în lista ta pot fi 2 sau 2000 de cuvinte cheie după care vrei să te găsească clienții. Ca să fie în listă fiecare cuvânt cheie trebuie evaluat din punct de vedere al competiției și al relevanței față de business-ul tău. Trebuie verificat și câte căutări lunare are. Repetăm, trei sunt criteriile de alegere ale unui cuvânt cheie: câtă competiție există pentru el, cât de relevant este pentru business-ul tău și câte căutări are fiecare cuvânt cheie.

Se pun toate aceste informații într-o matrice. Trebuie comparate aceste date cu alte cuvinte cheie similare ca înțeles sau intenție. Dacă decizi că un anume cuvânt cheie intră în listă, trebuie gasită sau construită o pagină dedicată pentru el, cu titlu și conținut relevante, construite legături între pagini etc.

Cuvintele cheie de tip tranzacțional convertesc mai bine

Cuvintele cheie de tip tranzacțional arată o anumită intenție sau scop al căutării. Ele convertesc mai bine decât cele care se referă la navigația către un anume site sau la o cerere de informații. De exemplu, cuvântul canapea sau termenul modele de canapele arată ceva specific dar nu dovedesc o intenție. În schimb termenii canapea la comandă sau canapele moderne ne spun mai multe despre cel care caută. Iar magazin canapele moderne în București este un termen de căutare foarte puternic, care arată intenție și determinare.

Căutarea pe mobil

Chiar dacă unii clienți cunosc numele site-ului tău, în special cei tineri din Generația Google Search vor prefera să te caute pe Google după un cuvânt cheie scurt, decât să tasteze numele complet. De aceea ar trebui să fii întotdeauna atent cum te găsesc oamenii pe mobil.

Cum măsori rezultatele unei campanii de optimizare a traficului pe site?

Deși pot exista mai multe variante de răspuns la această întrebare, iată două destul de intuitive. Mai întâi, intră în modul incognito pe Google. Introdu pe rând fiecare cuvânt (termen de căutare) cheie, din lista ta. Apoi, excluzând anunțurile plătite, vezi pe ce loc se găsește anunțul cu pagina de pe site-ul tău care găzduiește acel cuvânt cheie. Dacă te găsești în primele 30 de anunțuri, poți să notezi liniștit că mai ai de lucru. Dacă te găsești în primele 5-10, poți să accelerezi optimizarea pentru aceste pagini sau cuvinte, să investești mai mult în ele.

Apoi, poți verifica într-un clasament al paginilor vizitate pe site, pe ce loc se află cele vizate de tine, cu cuvinte cheie dedicate. Ai putea afla astfel câte vizite a strâns fiecare pagină, ce durată a avut vizita și dacă a fost atins un obiectiv, dacă a fost generată o vânzare sau dacă a fost culeasă o adresă de email de la client.

Vrei să afli mai multe despre cum facem optimizarea traficului pe site?

Vezi și alte metode și tactici de promovare, adaptate special pentru categoria produselor pentru amenajări interioare, magazinelor și producătorilor de mobilă și decorațiuni:

Marketing prin conținut | Publicitate plătită | Social media | Optimizare conversie | Email marketing

Vrei să discutăm împreună despre cum putem colabora? Completează și trimite formularul.